In 1970, datorita calitatii cauciucului folosit la fabricarea talpii, brand-ul a devenit preferatul skaterilor, iar in 1980, brand-ul a inceput sa creeze incaltaminte pentru BMX si snowboard devenind un concurent puternic pentru brand-urile de incaltaminte sport consacrate. In 2000, VANS s-a impus ca una dintre cele mai bune companii americane, iar actiunile de sprijinire a practicantilor de sporturi, a artistilor si popularitatea inregistrata in randul celebritatilor de la Hollywood l-a propulsat printre cele mai dezirabile brand-uri in randul adolescentilor si tinerilor din intreaga lume.
In 2015, colectia de primavara-vara pune accent pe modelele clasice, continuand sa aduca un omagiu ADN-ului brand-ului! Cu toate acestea, se remarca prin colectii surprinzatoare si extravagante, ce ating zonele action sports, sport inspired, fashion si high-end, dedicate modelelor de pantofi ce au facut istorie! Era, Authentic, Sk-8Hi, Old Skool, Half Cab (disponibile in conceptstore-ul VANS din Afi Palace Cotroceni) au primit o infuzie de culoare si de imprimeuri „funky-fresh”.
Prin design-ului futurist, colectia LXVI vine in intampinarea preocuparii generatiei tinere pentru sport si miscare. Aceasta ofera un confort sporit si lejeritate prin materiale moderne. Colectiile capsula Classic Lites si Vulc Lites, aduc pantofilor sport cu forme iconice, un plus de flexibilitate, talpi usoare si confortabile.
Colectiile fashion pun accent pe imprimeuri florale (hawaiene, floarea soarelui, flori de camp), print-uri army si tribale, scrisuri, linii, buline si tinte. Elemente (stele si dungi) inspirate din steagul SUA, grafisme si pete picturale, animale si pasari aduc un plus de extravaganta colectiei. La acestea se adauga colectiile realizate in colaborare cu artistii Zio Ziegler sau cu Liberty Fabrics.