Voi incepe prin a spune ca nu exista job perfect. Si e bine ca nu exista, ca altfel nu am evolua, am ramane captivi in rutina activitatilor care se desfasoara perfect, cu sefi si colegi perfecti. Asta nu inseamna ca un job la care esti in permanenta nefericit si nemultumit este ceva normal, ci este o extrema din care e preferabil sa iesi cat mai repede.
Asadar, ce inseamna „job-ul potrivit” ? Dupa mai bine de 15 ani de experienta in corporatii sau firme mici, am bifat ca fiind importante urmatoarele aspecte:
Sa iti placa ceea ce faci.
Cand iti place ceea ce faci, nu mai resimti activitatea ca pe un efort. Esti motivat, energic si asta se reflecta si asupra celor din jur, a colegilor cu care colaborezi si mai ales in calitatea livrabilelor tale. Evident, astea nu inseamna ca nu vei avea parte de momente stresante sau tensionate. Dar sentimentul general fata de locul de munca va fi unul bun.
Sa te simti bine in cadrul colectivului.
La serviciu iti petreci cea mai mare parte a zilei si, ca in orice relatie interumana, e preferabil ca timpul petrecut acolo sa fie calitativ pentru tine. Inainte sa accepti un job nou, fa un research online sau intreaba printre prieteni cine ce stie despre firma x din punct de vedere al atmosferei de lucru. Poti adresa si tu intrebari despre companie si despre atmosfera de lucru in cadrul interviului.
Sa fii mereu deschis la a invata lucruri noi.
Este important si util sa iti cresti nivelul de cunostinte, altfel bati pasul pe loc. Cum poti sa faci asta: sa faci si alte mici task-uri care nu tin neapart de job-ul tau; sa te implici in proiecte; sa ajuti un coleg atunci cand te solicita; sa citesti lectura de specialitate; sa participi la conferinte, sesiuni de training si workshop-uri – toate acestea intr-o maniera echilibrata, astfel incat sa nu te supraincarci.
Cand aceste aspecte sunt indeplinite ai parte si de recunostere profesionala, si financiara.
Salariul
Este important sa ai un salariu satisfacator. Dar ce inseamna satisfacator? In niciun caz ca iti acopera toate nevoile tale de cheltuiala, pentru ca pe angajator nu il intereseaza cat cheltui tu pe luna, ci il intereseaza ce ii livrezi tu lui, companiei de banii pe care ti-i da? Asadar, atunci cand te gandesti ce salariu vrei, gandeste-te si la valoarea adaugata pe care o aduci tu business-ului in care (vrei sa) lucrezi.
Daca esti intr-un impas la job, te pot consilia fie pentru a-ti imbunatati calitatea timpului petrecut acolo si a relatiilor de serviciu cu colegii sau sefii. Sau, de ce nu, pentru a-ti cauta un alt job mai potrivit cu felul tau de a fi.
Daniela Tudosie – Consilier pentru Dezvoltare Personala & Consilier Vocational (acreditat ANC – Autoritatea Nationala pentru Calificari)