13 lucruri pe care nu le stiati despre filmul „OMUL-FURNICA”

  • Afis_Omul-Furnica (Ant-Man) (1)Daca v-ati intrebat vreodata cum functioneaza costumul Omului-Furnica, iata raspunsul. Costumul include tehnologia Particulei Pym, care ii permite unei persoane sa se micsoreze pana la dimensiunea unei furnici. Cand purtatorul vrea sa-si schimbe marimea, foloseste butonul de pe costum, care regleaza Particulele Pym prezente in costum si in casca de protectie, ca intr-un sistem complex de nervuri. Particulele sunt volatile si modifica distanta dintre atomi, astfel incat costumul si casca il protejeaza pe cel care le poarta. Desi teoretic Omul-Furnica nu are superputeri, cand se micsoreaza in costumul sau, depaseste puterea unei persoane normale, intrucat energia si masa compacte creeaza o forta mult mai mare.

 

  • Designerul de costume Sammy Sheldon Differ si designerul Ivo Coveney, impreuna cu echipa lor talentata de artisti, au construit 13 costume ale Omului-Furnica, 17 casti, 17 curele, 8 perechi de manusi, 15 rucsacuri, 6 perechi de pantofi, 15 cagule si 14 lanturi care erau purtate peste cagula.

 

  • Costumul Omului-Furnica este realizat din piele si seamana cu un costum vintage de motociclist. Are un aspect de obiect purtat si are urme de lupte ce aduc aminte de vremurile cand Hank Pym era Omul-Furnica si purta costumul in misiuni.

 

  • Fiecare casca a Omului-Furnica are 54 de piese diferite, precum si 10 lumini LED. Daca adaugam si piulitele si suruburile din captuseala castii, avem peste 60 de componente individuale doar pentru fiecare casca.

 

  • În fiecare costum al Omului-Furnica sunt peste 159 de lumini LED, care sunt controlate de la distanta. Tot ansamblul de circuite si bateriile pentru lumini se afla intr-un rucsac foarte mic. Întregul costum poate fi luminat, inclusiv manusile si cureaua.

 

  • Marvel a facut multa cercetare legata de comportamentul furnicilor, pentru a-si da seama ce ar putea sa aduca filmului diferitele specii de furnici, in functie de ce aveau nevoie realizatorii filmului pentru jaf. Spre exemplu, Paraponera clavata – sau furnicile glont – au o intepatura extrem de dureroasa si seamana cu niste dinozauri in film; Solenopsis – sau furnicile de foc – sunt asemeni unor arhitecti, ele putand sa se lege unele de celelalte si sa formeze poduri si plute pentru a-l ajuta pe Omul-Furnica; iar masculii furnici tamplar Camponotus pot zbura, oferindu-i Omului-Furnica un mijloc de transport.

 

  • Regizorul Peyton Reed a facut de asemenea cercetari despre furnici, fiind ajutat de mama sa. Aceasta i-a trimis o carte pe care o avea cand era mic, numita „Lumea insectelor”, care avea pe coperta o furnica. Reed s-a bucurat sa-si aduca aminte de copilul din interiorul sau, in timp ce rasfoia vechea sa carte.

 

  • Actiunea din filmul „Omul-Furnica” de la Marvel se desfasoara in San Francisco si multe scene exterioare au fost filmate aici, inclusiv scene cu Golden Gate Bridge, Districtul Tenderloin si exteriorul casei de tip Victorian, care a fost folosita pentru a infatisa casa lui Hank Pym. Dupa San Francisco, echipa de productie s-a stabilit in cele mai noi studiouri Pinewood Studios construite in Atlanta, „Omul-Furnica” devenind prima pelicula filmata aici. Interioarele casei lui Hany Pym reprezinta primele decoruri construite de echipa de design de productie pe noile platouri de filmare.

 

  • La fel ca la toate filmele din Universul Cinematografic Marvel, s-a acordat multa atentie la detalii cand a fost creata casa lui Hank Pym – de la mobila la seminee, sticla colorata si chiar tapetul. Tapetul folosit pe platoul de filmare al casei lui Pym este dintr-un magazin din New York specializat in tapet clasic, din intervalul anilor ’30-’40. Întrucat exista un numar limitat de role pentru fiecare model, echipa care s-a ocupat de designul productiei a trebuit sa planifice cu grija pentru a se asigura ca au suficient pentru a decora camerele pe care le doreau.

 

  • Cand urmariti filmul „Omul-Furnica”, priviti cu atentie la unele dintre obiectele din casa lui Hank Pym. Veti observa un scaunel sau o arma micuta sau alta obiecte de zi cu zi, in miniatura. Acestea sunt amplasate pretutindeni in casa, pentru a oferi indicii despre aventurile lui Pym pe vremea cand era „Omul-Furnica” si a sugera experimentele facute de acesta pentru a micsora obiecte anorganice, inainte de a reusi sa reduca dimensiunile celor organice.

 

  • În film, Scott Lang (Paul Rudd) are un bun prieten pe nume Luis (Michael Peña), care detine o dubita maro cam hartanita. Dubita isi tot schimba aspectul pe parcursul filmului, iar diferitele versiuni ale masinii au fost denumite Mark 1, Mark 2 si Mark 3, ca o referinta la costumele Omului de Otel. Mark 1 este vechea dubita maro, de care Luis este foarte mandru, dar care in realitate este o „rabla”. Mark 2 este accesorizata pentru un jaf si are, spre exemplu, oglinzi mari, pentru ca acestia sa poata vedea cine vine si cine pleaca, sau usi laterale, pentru a intra si a iesi rapid. Iar Mark 3 este pregatita pentru jaful de la Pym Tech si este accesorizata pentru a arata ca un vehicul utilitar Water & Power.

 

  • Pentru flashback-ul cu tanarul Hank Pym, actorul Michael Douglas a venit cu peruca pe care a avut-o pentru un film pe care urma sa-l faca despre presedintele Reagan, aceasta fiind perfecta pentru „Omul-Furnica”.

 

  • Pe masura ce crestea, regizorul Peyton Reed era un fan Marvel din ce in ce mai pasionat. Cand era in liceu, Reed a facut un desen in creion cu trupa punk in care era, iar in acel desen a infatisat formatia ca pe o recreere a copertei „Razbunatorii #1”, unde fiecare membru al trupei era unul dintre Razbunatori. Poate printr-o viziune-premonitie, Reed s-a desenat pe el insusi drept Omul-Furnica.

 

Filmul „Ant-Man / Omul-Furnica” este distribuit de Forum Film Romania si a avut premiera pe 17 iulie 2015, fiind proiectat in format 2D, 3D, IMAX 3D, 4DX si Dolby Atmos.

Comenteaza cu facebook:

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *