Alimentatia si sarcina! Iata ce alimente trebuie sa consumi!

media_143955057667186500Se zice ca vara ai mai multe sanse de a ramane insarcinata. Doctorii ne spun ca exista un sambure de adevar in aceasta afirmatie, dar motivul nu este cel la care te-ai astepta.

Pe timpul verii suntem inconjurate de fructe si legume proaspete, consumam multe lichide pentru a ne hidrata corespunzator iar caldura ne taie din apetit. Astfel ne bucuram de un stil de viata sanatos care ne pregateste corpul pentru un potential copil.

In pregatirea pentru conceptie (naturala, inseminare, fertilizare in vitro) cel mai important lucru asupra caruia trebuie sa va concentrati este NUTRIȚIA” ne atrage atentia dr. Dr. George Vasilescu, medic primar obstetrica-ginecologie in cadrul Columna Medical Center. El ne atrage atentia ca exista nutrienti specifici care sunt necesari in perioada preconceptionala care ajuta la normalizarea balantei endocrine si maresc sansele de obtine un copil. O dieta specifica este recomandata atat viitoarei mamici cat si partenerului, pentru a obtine rezultate optime.

Astfel ar trebui sa consumati zilnic legume verzi, suc de legume (variate), alimente bogate in acizi grasi esentiali , 1 – 2 oua, nuci, seminte, fructe, cereale integrale cat si 2,5 litri de apa. Meniul ar trebui sa includa si linte sau fasole de 2 ori pe saptamana, carne rosie de ierbivore de 2 ori pe saptamana, ficat (organ sau pate) o data pe saptamana si peste de 3 ori pe saptamana.

Dr. George Vasilescu va recomanda ca in perioada in care incercati sa concepeti un copil sa evitati alimente precum:

  1. Zaharul, indulcitorii artificiali, prajiturile, bomboanele, ciocolata, bauturile carbogazoase dulci, apa minerala carbogazificata – efect negativ asupra sistemului imun si a balantei hormonale. Folositi miere naturala, siropul de artar;
  2. Alimente modificate genetic – afecteaza imunitatea, afecteaza balanta endocrina. Cel mai modificat genetic aliment este soia. De asemena, somonul de crescatorie, siropul de porumb, zaharul din porumb, laptele crud, alimentele semipreparate;
  1. Alimente sarace in grasimi – sunt alimente procesate din care se extrag mari cantitati de grasimi, inlocuindu-le in schimb cu zaharuri. Grasimile sunt necesare pentru a produce hormoni.
  2. Preparatele pe baza de soia – datorita continutului mare in fitoestrogeni poate influenta negativ echilibrul hormonal;

Comenteaza cu facebook:

comentarii

Lasă un răspuns