Afla totul despre grasimile trans din alimentatie! Iata ce efecte au!

media_143990105971810400O analiza stiintifica de amploare, realizata de o echipa de cercetatori din Canada pe baza mai multor studii precedente, a ajuns la concluzia ca grasimile trans sunt asociate cu un risc sporit de deces, informeaza Reuters.

Pentru persoanele sanatoase, o cantitate rezonabila de grasimi saturate prezente in alimentatia zilnica nu genereaza riscuri pentru sanatate. Iata mai multe informatii despre grasimile trans din alimentatie.

Margarinele tartinabile din Europa nu contin practic grasimi trans. In Europa, grasimile trans de origine industriala au fost eliminate voluntar de majoritatea producatorilor de margarina de mai mult de 15 ani.

Grasimile trans in alimentatie pot avea origini diferite, aparand si  in mod natural in produsele grase de origine animala (in special carne, unt, smântâna) provenind de la rumegatoare. Acestea se regasesc in continuare in alimentatia noastra, deoarece nu pot fi eliminate din produsele mentionate. Cantitatile, insa, nu sunt foarte mari si nu depasesc 4-5%.

Identificarea produselor cu grasimi trans la raft. Putem foarte usor verifica la raft daca un produs contine grasimi trans de origine industriala, citind cu atentie lista de ingrediente. Sintagma „grasimi partial hidrogenate” indica faptul ca respectivul produs contine grasimi trans artificiale si, prin urmare, este mai bine sa il evitam.

Conform legislatiei actuale, eticheta nutritionala nu furnizeaza informatii referitoare la prezenta grasimilor trans aparute in mod natural in alimente.

Concluziile studiului prezentat reintaresc recomandarile curente ale specialistilor, acelea de a limita cât mai drastic consumul de grasimi trans (eliminarea grasimilor trans industriale având un rol deosebit de important in acest sens) si de a pastra echilibrul in privinta consumului de grasimi saturate. Se mentioneaza de asemenea ca inlocuirea intr-o anumita proportie a grasimilor saturate cu cele polinesaturate (Omega 3 si 6) aduce beneficii sanatatii cardiovasculare.

De exemplu, untul, branza si carnea procesata sunt bogate in grasimi saturate. Uleiul de floarea soarelui (inclusiv margarina tartinabila), pestele gras, nucile, uleiul de in si de rapita sunt bogate in grasimi nesaturate (Omega 6 si Omega 3).

Despre margarinele de generatie noua

Magarina de generatie noua este o sursa importanta de grasimi esentiale Omega 3 si 6 si este recomandata de institutii internationale si nationale de nutritie si sanatate ca parte a unei alimentatii echilibrate. Ea este un amestec de uleiuri vegetale naturale, cu putina grasime vegetala si cu apa. Fiindca in retete diferite se folosesc uleiuri diferite (de la uleiul de floarea soarelui, la cel de rapita, de masline sau in)  si margarina poate avea un continut diferit de grasimi esentiale – Omega 3 si Omega 6. Margarinele tartinabile de generatie noua nu contin practic grasimi trans.

Margarina se poate produce cu usurinta si acasa. Ingredientele pe care trebuie sa le avem la indemâna sunt ulei de floarea soarelui, galbenus de ou, lapte, sare, suc de lamâie si grasime vegetala de palmier sau cocos

Comenteaza cu facebook:

comentarii

Lasă un răspuns